loading...

علی‌حیدری

شگفتی ای دولت روحانی در مقوله چاپ پول«علی حیدری» کارشناس بازار نیز در گفتگو با خبرگزاری «بازار» در این باره گفت: دولت می گوید پول بدون پشتوانه چاپ نکرده است اما

علی‌حیدری بازدید : 189 شنبه 08 خرداد 1400 نظرات (0)

شگفتی ای دولت روحانی در مقوله چاپ پول
«علی حیدری» کارشناس بازار نیز در گفتگو با خبرگزاری «بازار» در این باره گفت: دولت می گوید پول بدون پشتوانه چاپ نکرده است اما رئیس کل بانک مرکزی اعلام می کند، فقط طی ۲ ماه ۸۰ هزار میلیارد تومان پول بدون پشتوانه چاپ شده که این موضوع یکی از شگفتی های دولت روحانی است.  

وی با بیان اینکه دولت روحانی به نسبت دیگر دولت ها دیگر در طول پنج دهه گذشته کمتر به انتشار پول پرقدرت روی آورده است گفت: بانک مرکزی در چند سال اخیر با سیاست های خاص توانست به نسبت سالهای پیشین کمتر به سراغ تولید پول برود که این نکته مثبت دولت محسوب می شود.

حیدری خاطرنشان کرد: امید است دولت آینده نیز رهرو سیاست های مالی و بازرگانی بانک مرکزی در این زمینه باشد.

وی نتیجه انتشار پول پرقدرت را بروز نقدینگی، رشد نرخ تورم و بی اعتمادی به دولت عنوان کرد و اظهار داشت: ازآنجایی که پول ملی هر کشوری میزان اعتماد مردم نسبت به دولت آن کشور محسوب می شود بنابراین در صورت کاهش ارزش پول ملی مردم نسبت به عملکرد دولت بی اعتماد می شوند.

تورم در همه دنیا مثل بیماری فلج اطفال مهار شده است جز چند کشور انگشت شمار، بنابراین راه مهار تورم سیاست گذاری خاص و مدیریت علمی اقتصاد است

این کارشناس بازار اضافه کرد: تورم در همه دنیا مثل بیماری فلج اطفال مهار شده است جز چند کشور انگشت شمار، بنابراین راه مهار تورم سیاست گذاری خاص و مدیریت علمی اقتصاد است.

وی اولین حرکت برای مهار رشد نرخ تورم را به رسمیت شناختن استقلال بانک مرکزی از سوی نمایندگان مجلس عنوان کرد و گفت: چنانچه بخواهیم تورم در کشور مهار شود باید تعریف جامع و درستی از اقتصاد کلان در بطن جامعه توسط حاکمیت ارایه شود. به پیشنهاد بنده توجه به اقتصاد آزاد در کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر است چرا که این سبک اقتصاد توانایی بومی شدن در کشور را دارد.

حیدری همچنان تاکید کرد: همسویی سیاست های مالی و بازرگانی دولت (همه نهادها و دستگاهها) با سیاست های پولی بانک مرکزی و از همه اینها مهمتر داشتن ایجاد زیر بناهای مطلوب برای مهار رشد تورم ضروری است.

این گفتگو ۴ خردادماه ۱۴۰۰ منتشرشد

لطفن برای مشاوره و راهنمایی روی همین لینک کلیک نمایید

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
علی‌حیدری کیست؟ بیش از ۱۶۸۰ برنامه رادیو، تلویزیون، مقالات، تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های من به انگلیسی و فارسی از سال ۱۳۹۴ تاکنون در رسانه‌های معتبر زیر منتشر شده‌است: ایبِنا، باشگاه‌خبرنگاران‌جوان، رادیواقتصاد، رادیو جوان، ماهنامه‌دنیای‌سرمایه‌گذاری، بورس‌نیوز، خبرگزاری‌ایرنا، روزنامه‌قدس، روزنامه‌خراسان، روزنامه‌جهان‌اقتصاد، روزنامه‌شرق، روزنامه‌ایران، روزنامه‌جام‌جم، روزنامه‌شهروند، روزنامه‌میزان، روزنامه‌اصفهان‌زیبا، روزنامه‌دنیای‌اقتصاد، روزنامه‌رسالت، خبربورس، اقتصادانرژی، خبرگزاری‌دانشجو، صدای‌بورس، روزنامه‌فرصت‌امروز، تحلیل‌بازار، روزنامه‌اقتصادبرتر، اقتصاد۲۴، اقتصادآنلاین، روزنامه‌فرهیختگان، تسنیم، صنعت‌ومعدن، بازرگانان‌ایران، روزنامه‌ابتکار، روزنامه‌جهان‌صنعت، گسترش‌نیوز، مرکز‌بین‌الملل‌مطالعات‌صلح، موسسه‌آینده‌پژوهی‌جهان‌اسلام، چابک‌آنلاین، روزنامه‌اینترنتی‌فراز، خبرگزاری‌برنا، رکنا، اقتصادنگار، اکوایران، روزنامه‌صمت. ایسکانیوز، خبرآنلاین، اخبارصنعت، اکونومیست‌فارسی، تهران‌نیوز، راداراقتصاد، تابناک، نبض‌بورس، اخبارفولاد، راهبردمعاصر، پول‌نیوز، روزنامه‌شروع، تجارت‌نیوز، نبض‌بازار، اکسپورتنا، کارآفرین‌نیوز، وطن‌امروز، اخبارصنعت، جهان‌صنعت‌نیوز، ایرناپلاس، سپهرایرانیان و...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1725
  • افراد آنلاین : 5
  • بازدید امروز : 193
  • باردید دیروز : 381
  • بازدید هفته : 193
  • بازدید ماه : 10,421
  • بازدید سال : 84,036
  • بازدید کلی : 817,721
  • کدهای اختصاصی
    مترجم