loading...

علی‌حیدری

علی‌حیدری، کارشناس‌اقتصادی،گفت: پیش بینی می کنم تا سال 2050، کاهش بهره وری ناشی از قرار گرفتن در معرض گرما به 500 میلیارد دلار در سال برسد.

علی‌حیدری بازدید : 93 چهارشنبه 25 مرداد 1402 نظرات (0)

گرما، ارابه مرگ اقتصاد آمریکا

گرمای شدید سالانه میلیاردها دلار برای اقتصاد ایالات متحده هزینه دارد. با تغییر الگوهای آب و هوا در سراسر جهان ، امواج گرما بیشتر ، شدیدتر و طولانی تر می شوند. 

علی‌حیدری، کارشناس‌اقتصادی، در گفتگو با مرتضی ابراهیمی خبرنگارسپهرایرانیان گفت: بسیاری از ساختمانها و کارخانه هایی که نیروی کار ایالات متحده روزهای خود را در آن می گذراند ، با ساختار گرمای شدید ساخته نشده اند و بسیاری از آنها به طور کامل فاقد تهویه هوا هستند ، به خصوص در بخش صنعت. در نتیجه ، افت گسترده در بهره وری سالانه، میلیاردها دلار برای ایالات متحده هزینه‌ساز است.

حیدری ابراز داشت: بر اساس گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA)، فرکانس امواج گرما در شهرهای ایالات متحده طی 70 سال گذشته به طور پیوسته افزایش یافته است.

این تحلیل‌گر اقتصادی اظهار داشت: گرمای شدید نه تنها خطرات جدی سلامتی و زیست‌محیطی را به همراه دارد، بلکه باعث مشکلات اقتصادی قابل توجهی برای صنایع داخلی و خارجی می‌شود، زیرا کارگران بازدهی کمتری دارند، بیشتر اشتباه می‌کنند و بیشتر در معرض آسیب هستند.  

وی افزود: با رسیدن دما به ۳۲ درجه، بهره‌وری کلی حدود یک چهارم کاهش می‌یابد.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد دماهای هوای داغ‌تر بسیار بیشتر از انتظار چرخ دنده‌های اقتصاد را خراب می‌کند. گرمای بیش از حد تأثیر عمده‌ای بر اقتصادکلان دارد.  

حیدری تاکید کرد: داده‌های گردآوری‌شده جدید نشان می‌دهد که بیش از ۲.۵ میلیارد ساعت کاری تنها در سال ۲۰۲۱ در ایالات متحده در بخش‌های کشاورزی، ساخت‌وساز، تولید و خدمات در نتیجه قرار گرفتن در معرض گرما از دست رفته است. در مجموع، این کاهش بهره وری حدود 100 میلیارد دلار در سال برای اقتصاد ایالات متحده هزینه دارد.  

وی ابراز داشت: عدد بالایی است اما در مقایسه با ارقام پیش‌بینی‌شده در دهه‌های آینده با بدتر شدن تغییرات آب و هوایی، تغییرات بزرگی در راه است. 

این کارشناس اقتصادی عنوان کرد: پیش بینی می کنم تا سال 2050، کاهش بهره وری ناشی از قرار گرفتن در معرض گرما به 500 میلیارد دلار در سال برسد.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: این زیان‌های اقتصادی تأثیر نامطلوب‌تری بر بخش‌های کم‌درآمد، ایالات متحده خواهد داشت تا بر بخش‌های مرفه‌تر.  یک مطالعه 2021 نشان داد که کارگران در مناطق بادرآمد کمتر تا 5٪ از دستمزد خود را در هر روز گرم از دست می دهند، در حالی که کارگران در مناطق ثروتمند کمتر از یک درصد ضرر می کنند.

وی افزود: این تأثیر نابرابر تغییرات آب و هوایی بر ثروتمندان و فقرا در مقیاس بین المللی نیز صادق است.  در حالی که اقتصاد ایالات متحده در نتیجه تغییرات آب و هوایی ثروت زیادی را از دست می دهد، ولی خطر برای کشورهای فقیر بسیار بیشتر است.

علی‌حیدری در پایان تاکید کرد: اگر این ارابه مرگ نامرئی ضربه های شدید بر اقتصاد ایالات متحده بزند در حالت بدبینانه می‌توان متصور شد که برای کشور خشک و نیمه خشک ایران ...

این گفت‌‌و گو با روزنامه سپهرایرانیان در تاریخ ۲۵ مردادماه ۱۴۰۲ منتشر شد.

لطفن برای مشاوره و راهنمایی روی همین لینک کلیک نمایید

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
علی‌حیدری کیست؟ بیش از ۱۶۸۰ برنامه رادیو، تلویزیون، مقالات، تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های من به انگلیسی و فارسی از سال ۱۳۹۴ تاکنون در رسانه‌های معتبر زیر منتشر شده‌است: ایبِنا، باشگاه‌خبرنگاران‌جوان، رادیواقتصاد، رادیو جوان، ماهنامه‌دنیای‌سرمایه‌گذاری، بورس‌نیوز، خبرگزاری‌ایرنا، روزنامه‌قدس، روزنامه‌خراسان، روزنامه‌جهان‌اقتصاد، روزنامه‌شرق، روزنامه‌ایران، روزنامه‌جام‌جم، روزنامه‌شهروند، روزنامه‌میزان، روزنامه‌اصفهان‌زیبا، روزنامه‌دنیای‌اقتصاد، روزنامه‌رسالت، خبربورس، اقتصادانرژی، خبرگزاری‌دانشجو، صدای‌بورس، روزنامه‌فرصت‌امروز، تحلیل‌بازار، روزنامه‌اقتصادبرتر، اقتصاد۲۴، اقتصادآنلاین، روزنامه‌فرهیختگان، تسنیم، صنعت‌ومعدن، بازرگانان‌ایران، روزنامه‌ابتکار، روزنامه‌جهان‌صنعت، گسترش‌نیوز، مرکز‌بین‌الملل‌مطالعات‌صلح، موسسه‌آینده‌پژوهی‌جهان‌اسلام، چابک‌آنلاین، روزنامه‌اینترنتی‌فراز، خبرگزاری‌برنا، رکنا، اقتصادنگار، اکوایران، روزنامه‌صمت. ایسکانیوز، خبرآنلاین، اخبارصنعت، اکونومیست‌فارسی، تهران‌نیوز، راداراقتصاد، تابناک، نبض‌بورس، اخبارفولاد، راهبردمعاصر، پول‌نیوز، روزنامه‌شروع، تجارت‌نیوز، نبض‌بازار، اکسپورتنا، کارآفرین‌نیوز، وطن‌امروز، اخبارصنعت، جهان‌صنعت‌نیوز، ایرناپلاس، سپهرایرانیان و...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1725
  • افراد آنلاین : 3
  • بازدید امروز : 107
  • باردید دیروز : 381
  • بازدید هفته : 107
  • بازدید ماه : 10,335
  • بازدید سال : 83,950
  • بازدید کلی : 817,635
  • کدهای اختصاصی
    مترجم