loading...

علی‌حیدری

استقبال نخواهد شد؛ مقاومت هم می‌شکند! علی حیدری، کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به مقاومت در برابر قوانین جدید به صمت گفت: هر قانون جدیدی که برای اجرا ابلاغ می‌شود، در مراحل اولیه با مقاومت

علی‌حیدری بازدید : 169 پنجشنبه 20 آذر 1399 نظرات (0)

استقبال نخواهد شد؛ مقاومت هم می‌شکند!


علی حیدری، کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به مقاومت در برابر قوانین جدید به صمت گفت: هر قانون جدیدی که برای اجرا ابلاغ می‌شود، در مراحل اولیه با مقاومت‌های اجتماعی روبه‌رو می‌شود و این طبیعی است. این قانون هم شامل این اصل می‌شود.

وی در ادامه افزود: دولت‌ها نیز معمولا برای اینکه این مقاومت‌ها را بشکنند آمار و ارقامی ارائه می‌کنند تا به مردم القا کنند که حمایت‌های خوبی از طرح موردنظر انجام شده است. البته من چندان اعتمادی به این آمار و ارقام ندارم، چراکه مراجع حاکمیتی آنها را منتشر می‌کنند، در حالی که باید مراجع و موسسات آماری غیرانتفاعی اقدام به انتشار آمار کنند. اما روی هم رفته این مقاومت‌ها در گذر زمان شکسته خواهد شد.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به مقاومت‌های احتمالی مردم در برابر اجرای این قانون به صمت گفت: دسترسی به اینترنت در ایران محدود به طبقه متوسط به بالا می‌شود، به همین دلیل انتظار می‌رود به‌تدریج مقاومت‌ها شکسته شود. البته معتقدم استقبالی هم از اجرای این قانون نخواهد شد اما جامعه در نهایت با آن کنار می‌آید که دلیلش اجبار است، زیرا چک ابزار بسیار مهمی در معاملات اقتصادی است و افراد مجبورند بالاخره با قوانین جدید سازگار شوند.

خصوصی‌ها قوی‌تر هستند

حیدری در پایان با تاکید بر توان بالای بانک‌های خصوصی در زمینه بانکداری الکترونیک، عنوان کرد: به‌باور من بانک‌های خصوصی ما امکانات کم‌نظیری دارند و به‌راحتی خواهند توانست از عهده اجرای این قانون برآیند. من از این جهت مشکلی نمی‌بینم؛ مگر اینکه دولت یا حاکمیت در این زمینه دخالت کند. در غیر این صورت بانک‌های خصوصی اتفاقا عملکرد بسیار بهتری خواهند داشت و توان رقابتی بانک‌های خصوصی ما بسیار بالا است. اگر خودتحریمی‌ها و محدودیت‌ها و موانع داخلی گریبان بانک‌ها را نگیرد، می‌توانند عملکرد خوبی در این زمینه نیز داشته باشند.

این گفتگو با روزنامه صمت چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ منتشر شد

لطفن برای مشاوره و راهنمایی روی همین لینک کلیک نمایید

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
علی‌حیدری کیست؟ بیش از ۱۶۸۰ برنامه رادیو، تلویزیون، مقالات، تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های من به انگلیسی و فارسی از سال ۱۳۹۴ تاکنون در رسانه‌های معتبر زیر منتشر شده‌است: ایبِنا، باشگاه‌خبرنگاران‌جوان، رادیواقتصاد، رادیو جوان، ماهنامه‌دنیای‌سرمایه‌گذاری، بورس‌نیوز، خبرگزاری‌ایرنا، روزنامه‌قدس، روزنامه‌خراسان، روزنامه‌جهان‌اقتصاد، روزنامه‌شرق، روزنامه‌ایران، روزنامه‌جام‌جم، روزنامه‌شهروند، روزنامه‌میزان، روزنامه‌اصفهان‌زیبا، روزنامه‌دنیای‌اقتصاد، روزنامه‌رسالت، خبربورس، اقتصادانرژی، خبرگزاری‌دانشجو، صدای‌بورس، روزنامه‌فرصت‌امروز، تحلیل‌بازار، روزنامه‌اقتصادبرتر، اقتصاد۲۴، اقتصادآنلاین، روزنامه‌فرهیختگان، تسنیم، صنعت‌ومعدن، بازرگانان‌ایران، روزنامه‌ابتکار، روزنامه‌جهان‌صنعت، گسترش‌نیوز، مرکز‌بین‌الملل‌مطالعات‌صلح، موسسه‌آینده‌پژوهی‌جهان‌اسلام، چابک‌آنلاین، روزنامه‌اینترنتی‌فراز، خبرگزاری‌برنا، رکنا، اقتصادنگار، اکوایران، روزنامه‌صمت. ایسکانیوز، خبرآنلاین، اخبارصنعت، اکونومیست‌فارسی، تهران‌نیوز، راداراقتصاد، تابناک، نبض‌بورس، اخبارفولاد، راهبردمعاصر، پول‌نیوز، روزنامه‌شروع، تجارت‌نیوز، نبض‌بازار، اکسپورتنا، کارآفرین‌نیوز، وطن‌امروز، اخبارصنعت، جهان‌صنعت‌نیوز، ایرناپلاس، سپهرایرانیان و...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1725
  • افراد آنلاین : 4
  • بازدید امروز : 92
  • باردید دیروز : 381
  • بازدید هفته : 92
  • بازدید ماه : 10,320
  • بازدید سال : 83,935
  • بازدید کلی : 817,620
  • کدهای اختصاصی
    مترجم