loading...

علی‌حیدری

آغاز شفاف‌سازیعلی حیدری تحلیلگر بازار سرمایه نیز در خصوص دلایل رفتار سینوسی بازار در روز گذشته تحت‌تاثیر تغییر قوانین پایه به «جهان‌صنعت» گفت: براساس اطلاعات منتشر شده بازار

علی‌حیدری بازدید : 146 دوشنبه 11 شهریور 1398 نظرات (0)

آغاز شفاف‌سازی
علی حیدری تحلیلگر بازار سرمایه نیز در خصوص دلایل رفتار سینوسی بازار در روز گذشته تحت‌تاثیر تغییر قوانین پایه به «جهان‌صنعت» گفت: براساس اطلاعات منتشر شده بازار پایه از ۲۵ شهریور با تفکیک شرکت‌ها در سه تابلوی زرد، نارنجی و قرمز معاملات با حاشیه نوسان بیشتری صورت می‌گیرد که قطعا این اقدام آغاز شفاف‌سازی بازار سرمایه کشور خواهد بود .


وی در ادامه افزود: اینکه این تصمیم اقدامی مثبت برای بازار سرمایه و شفاف‌سازی است شکی وجود ندارد اما نحوه اجرای این قوانین ابهامی است که به افزایش نگرانی سفته‌بازان و عرضه‌های سنگین در ابتدای معاملات منجر شده است .

این تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص دلایل مثبت ثبت معاملات در ساعات پایانی گفت: اطلاعات مثبتی که در زمینه گزارشات شرکت‌ها منتشر شده به همراه برخی اخبار در حوزه قند و شکر و سیمان به بازگشت شاخص به روند صعودی منجر شد که با پایان نگرانی‌ها اگرچه برخی از سفته‌بازان سودهای کلانی به دست آوردند اما بازار به روال مثبت بازگشت .


حیدری در خصوص اظهارنظرهای مطرح شده مبنی بر بدعت‌گذاری در بورس با تدوین قوانین اینچنینی گفت: این تغییرات طرح جدیدی نیست و در بسیاری از کشورها کاربرد دارد اما به نظر می‌رسد فعالانی از این قوانین ابراز نگرانی می‌کنند که نگران به خطر افتادن منافع در نتیجه نحوه اجرا بوده و اساسا با علم اقتصاد آشنایی ندارند.


وی در پاسخ به اینکه آیا تعیین روز خاص و بازه زمانی نیم‌ساعت برای حراج با نوسان بالاتر به ایجاد رانت برای برخی از افراد منجر نخواهد شد افزود: فعالیت و تصمیمات مدیران بورس به صورت آزمون و خطا و در راستای شفاف‌سازی است بنابراین ممکن است به شکل‌گیری رانتی نیز منجر شود اما در صورت اجرای مناسب قطعا به شفافیت منجر خواهد شد.

 

 این گفتگو در روزنامه جهان صنعت روز 7 شهوریور 1398 منتشر شد

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
علی‌حیدری کیست؟ بیش از ۱۶۸۰ برنامه رادیو، تلویزیون، مقالات، تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های من به انگلیسی و فارسی از سال ۱۳۹۴ تاکنون در رسانه‌های معتبر زیر منتشر شده‌است: ایبِنا، باشگاه‌خبرنگاران‌جوان، رادیواقتصاد، رادیو جوان، ماهنامه‌دنیای‌سرمایه‌گذاری، بورس‌نیوز، خبرگزاری‌ایرنا، روزنامه‌قدس، روزنامه‌خراسان، روزنامه‌جهان‌اقتصاد، روزنامه‌شرق، روزنامه‌ایران، روزنامه‌جام‌جم، روزنامه‌شهروند، روزنامه‌میزان، روزنامه‌اصفهان‌زیبا، روزنامه‌دنیای‌اقتصاد، روزنامه‌رسالت، خبربورس، اقتصادانرژی، خبرگزاری‌دانشجو، صدای‌بورس، روزنامه‌فرصت‌امروز، تحلیل‌بازار، روزنامه‌اقتصادبرتر، اقتصاد۲۴، اقتصادآنلاین، روزنامه‌فرهیختگان، تسنیم، صنعت‌ومعدن، بازرگانان‌ایران، روزنامه‌ابتکار، روزنامه‌جهان‌صنعت، گسترش‌نیوز، مرکز‌بین‌الملل‌مطالعات‌صلح، موسسه‌آینده‌پژوهی‌جهان‌اسلام، چابک‌آنلاین، روزنامه‌اینترنتی‌فراز، خبرگزاری‌برنا، رکنا، اقتصادنگار، اکوایران، روزنامه‌صمت. ایسکانیوز، خبرآنلاین، اخبارصنعت، اکونومیست‌فارسی، تهران‌نیوز، راداراقتصاد، تابناک، نبض‌بورس، اخبارفولاد، راهبردمعاصر، پول‌نیوز، روزنامه‌شروع، تجارت‌نیوز، نبض‌بازار، اکسپورتنا، کارآفرین‌نیوز، وطن‌امروز، اخبارصنعت، جهان‌صنعت‌نیوز، ایرناپلاس، سپهرایرانیان و...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1724
  • افراد آنلاین : 5
  • بازدید امروز : 234
  • باردید دیروز : 256
  • بازدید هفته : 985
  • بازدید ماه : 3,571
  • بازدید سال : 77,186
  • بازدید کلی : 810,871
  • کدهای اختصاصی
    مترجم