خشرق ( الکتريک خودرو شرق )
بررسی تولید و فروش شرکت طی دوره شش ماهه نشان از افت آن نسبت به سال قبل و هم چنین بودجه در نظر گرفته شده دارد. همانطور که از نمودار مربوط به مشتریان اصلی شرکت مشخص است ؛ عمده فروش شرکت مربوط به محصولات پژو، سمند و پراید می باشد. سایپا در پیش بینی جدید خود تولید محصول پراید را حدود ١١درصد و تولید محصول تیبا را حدود ٧ درصد کاهش داده است. بنابراین با افت تولید در برخی محصولات شرکت های خودرویی، فروش شرکت در پیش بینی جدید با کاهش همراه گردیده است.
از طرف دیگر نرخ مواد مصرفی شرکت به جهت کاهشی که در نرخ فلزات طی شش ماهه ابتدای سال رخ داده ؛ کاهش یافته و در پی آن نیز بهای تمام شده با افت همراه شده است که نهایتا منجر به افزایش سود ناخالص نسبت به پیش بینی قبلی گردیده است. اما در نهایت این اثر مثبت در پی افزایش هزینه های آن به خصوص هزینه های مالی سنگین از بین رفته و شرکت را با تعدیل منفی سنگین ٩٠ درصدی در سود خالص همراه ساخته است. افزایش هزینه مالی حاکی از عدم دریافت به موقع مبلغ فروش از شرکت های خودرویی می باشد که نهایتا شرکت را به دریافت تسهیلات جهت تآمین سرمایه در گردش سوق می دهد.