loading...

علی‌حیدری

تأثیر بورس املاک در بازار مقطعی است   علی حیدری اقتصاددان و کارشناس بازار املاک و مستغلات نیز در گفت‌وگو با «رسالت» با اشاره به توجیهاتی که درباره راه‌اندازی بورس املاک می

علی‌حیدری بازدید : 91 پنجشنبه 09 مرداد 1399 نظرات (0)

تأثیر بورس املاک در بازار مقطعی است

 

علی حیدری اقتصاددان و کارشناس بازار املاک و مستغلات نیز در گفت‌وگو با «رسالت» با اشاره به توجیهاتی که درباره راه‌اندازی بورس املاک می‌شود، گفت: تجربه‌ای شبیه به بورس املاک در سال‌های قبل وجود داشت و هر بار هم با شکست مواجه شده است. ایده فعلی به دلیل حضور بالای مردم در بازار سرمایه و سهام شکل‌گرفته   و این خلاقیت در دولت مبنی بر این‌که نقدینگی به سمت بازار ملک هم هدایت شود، ایجادشده است. 


وی بابیان این‌که بورس املاک با استقبال روبه‌رو خواهد شد، افزود: این استقبال برای اثرگذاری در بازار ملک نیست، بلکه به این دلیل است که در شرایط فعلی چون دولت از بورس حمایت تمام‌قد می‌کند و تنها بازاری است که سرمایه‌گذاری در آن منجر به سوددهی می‌شود، با استقبال مردم روبه‌رو می‌گردد. از بورس املاک به دلیل وجود تورمی که در بازار وجود دارد، استقبال می‌شود. این تورم سبب کاهش ارزش نقدینگی ریالی مردم شده، اما بازار سرمایه مانع از ذوب شدن نقدینگی سرمایه‌گذار می‌کند. 


کارشناس بازار املاک و مستغلات تصریح کرد: بورس املاک در زمان راه‌اندازی تأثیری بر بازار املاک نخواهد داشت، چون بزرگ‌ترین دلالان بازار ملک، بانک‌ها و نهادهای خصولتی هستند و اثر روانی راه‌اندازی آن زمان زیادی نخواهد بود. بورس املاک می‌تواند هیجانی در بازار املاک به وجود بیاورد که به‌صورت مقطعی است، اما بعد از مدت کوتاهی بازار مسکن روال سابق خود را طی خواهد کرد. این تورم در بازار مسکن حاصل از ضعف مدیریت اقتصادی مسئولان است. 


حیدری با تأکید بر این‌که خریدن متری خانه توسط بورس املاک، ایده خوبی است، اما بازخورد خیلی مثبتی نخواهد داشت، گفت: این ایده دربرگیرنده این پیام منفی است که تورم فعلی سرمایه‌گذار را به سمتی برده که از خرید و مالکیت قطعی بر ملک عاجز می‌باشد و به‌ناچار به سمت خرید متراژ پایین ملک می‌رود و این یعنی فاجعه حاصل از تورم در بازار املاک در حال رخ دادن است. ملک در حال حاضر گران نشده  بلکه تورم سبب افزایش قیمت ملک شده است. 

 

این گفتگو با رسالت پنج شنبه 9 مردادماه 1399 منتشر شد

 لطفن برای مشاوره و راهنمایی روی همین لینک کلیک نمایید

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
علی‌حیدری کیست؟ بیش از ۱۶۸۰ برنامه رادیو، تلویزیون، مقالات، تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های من به انگلیسی و فارسی از سال ۱۳۹۴ تاکنون در رسانه‌های معتبر زیر منتشر شده‌است: ایبِنا، باشگاه‌خبرنگاران‌جوان، رادیواقتصاد، رادیو جوان، ماهنامه‌دنیای‌سرمایه‌گذاری، بورس‌نیوز، خبرگزاری‌ایرنا، روزنامه‌قدس، روزنامه‌خراسان، روزنامه‌جهان‌اقتصاد، روزنامه‌شرق، روزنامه‌ایران، روزنامه‌جام‌جم، روزنامه‌شهروند، روزنامه‌میزان، روزنامه‌اصفهان‌زیبا، روزنامه‌دنیای‌اقتصاد، روزنامه‌رسالت، خبربورس، اقتصادانرژی، خبرگزاری‌دانشجو، صدای‌بورس، روزنامه‌فرصت‌امروز، تحلیل‌بازار، روزنامه‌اقتصادبرتر، اقتصاد۲۴، اقتصادآنلاین، روزنامه‌فرهیختگان، تسنیم، صنعت‌ومعدن، بازرگانان‌ایران، روزنامه‌ابتکار، روزنامه‌جهان‌صنعت، گسترش‌نیوز، مرکز‌بین‌الملل‌مطالعات‌صلح، موسسه‌آینده‌پژوهی‌جهان‌اسلام، چابک‌آنلاین، روزنامه‌اینترنتی‌فراز، خبرگزاری‌برنا، رکنا، اقتصادنگار، اکوایران، روزنامه‌صمت. ایسکانیوز، خبرآنلاین، اخبارصنعت، اکونومیست‌فارسی، تهران‌نیوز، راداراقتصاد، تابناک، نبض‌بورس، اخبارفولاد، راهبردمعاصر، پول‌نیوز، روزنامه‌شروع، تجارت‌نیوز، نبض‌بازار، اکسپورتنا، کارآفرین‌نیوز، وطن‌امروز، اخبارصنعت، جهان‌صنعت‌نیوز، ایرناپلاس، سپهرایرانیان و...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1725
  • افراد آنلاین : 2
  • بازدید امروز : 218
  • باردید دیروز : 381
  • بازدید هفته : 218
  • بازدید ماه : 10,446
  • بازدید سال : 84,061
  • بازدید کلی : 817,746
  • کدهای اختصاصی
    مترجم