loading...

علی‌حیدری

سهامداران به دنبال صادرات محورها باشند بازار سهام این روزها بر سر دوراهی بزرگی قرار گرفته است و عطش تقاضای تازه‌وارد به بازار سهام همچنان بالاست تهران – اقتصادبرتر – ۳۰ شهریور ۹۸ م

علی‌حیدری بازدید : 102 یکشنبه 31 شهریور 1398 نظرات (0)

سهامداران به دنبال صادرات محورها باشند

بازار سهام این روزها بر سر دوراهی بزرگی قرار گرفته است و عطش تقاضای تازه‌وارد به بازار سهام همچنان بالاست

تهران – اقتصادبرتر – ۳۰ شهریور ۹۸

مسیریابی متزلزل شاخص سهام و افت و خیز‌های متناوب این هفته نشان می‌دهد که فعالان بورسی نه برهان قاطعی برای خرید دارند.

عطش تقاضای تازه‌وارد به بازار سهام همچنان بالاست. در واقع، رشد بی‌سابقه ارزش معاملات و حضور چشمگیر سرمایه‌گذاران حقیقی مقیاس معمول بازدهی سهام بر مبنای نسبت‌‌های قیمت بر درآمد (به‌عنوان رایج‌ترین و ساده‌ترین روش ارزش‌گذاری سهام) را بر هم زده.

تحلیلگران در سایه فراموشی

تحلیلگران بنیادی که پیش از این بر اساس محاسبه سودآوری شرکت‌ها و سنجش آن با نسبت قیمت بر درآمد در بازارهای مرجعی چون بازار پول (با نسبت قیمت به درآمد ۵) حدی از ارزندگی را برای سهام قائل بودند، اکنون جایی در فضای تصمیم‌گیری معامله‌گران بورسی ندارند و نه می‌توانند از صعودهای گاه غافلگیرکننده دل بکنند.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادبرتر-افسانه صدیقی- با توجه به ریزش شاخص سهام که از چهارشنبه گذشته اتفاق افتاد، علی حیدری کارشناس و تحلیگر بورس به تحلیل بازار بورس در هفته پیش رو پرداخت:

باتوجه به رویکرد و اتفاقات و عقبگردی که شاخص سهام از ابرکانال ۳۰۰ هزار واحدی انجام داد میتوان انتظار داشت که در هفته پیش رو بازار با یک حرکت آرام و یکنواخت و بیشتر با ترس و تردید همراه باشد و این ترس و تردید در بعضی مواقع سبب می شود که سهامداران شروع به خروج یکنواخت از بازار انجام دهند، ولی در مجموع بازار هفته پیش رو علیرغم  نزول هایی که خواهد داشت صعودهای مقطعی نیز خواهد داشت، این صعودهای مقطعی به ۲ دلیل است :

۱) در حیطه داخلی :  بخاطر شنیدن اخبار خوش بینانه مبنی بر اصلاح در سیستم نظام بانکی و دستور العمل های جدید برای تغییرات پیش رو باعث اقبال سهامداران از این تغییرات شده و احتمال ورورد نقدینگی به بخش سهام بانک ها هم بسیار بالاست با این حال هرچند در بورس هفته آینده ممکن است در بخش هایی نزول داشته باشیم .

۲) در حیطه بین الملل و سیاسی – اخبار مثبت درباره مذاکرات تجاری چین و آمریکا باعث افزایش سهام کامودیتی و کالا اثر گذاشته و این موضوع روی قیمت نفت تاثیر گذاشته و باعث افزایش آن می شود که این اخبار مثبت باعث تحرک بازار بورس تهران خواهد شد. از سوی دیگر کاهش تنش بین ایران و عربستان خواهیم بود چرا که درباره حملات پهپادی اخیر حوثی های یمن به آرامکو و نداشتن مدارک معتبر مبنی بردخالت جمهوری اسلامی در این حملات؛  آمریکا حالت غیر تهاجمی به خود گرفته است.

تمامی موارد ذکر شده جزء احتمالات و پیش بینی می باشد و ممکن است با توجه به اتفاقات دیگری که ممکن است در سیاست بین الملل اتفاق بیافتد سرنوشت دیگری برای بازار بورس متصور شود.

متاسفانه بازار سهام ایران از دهه ۵۰ تاکنون متاثر از تحولات سیاسی-اقتصادی است تا اقتصادی کامل، همین امر باعث تاثیر پذیری سهامداران در ایران است و موضوعات سیاسی باعث تاثیرات عمیقی در بازار سهام و بالطبع تاثیرپذیری برروی شاخص سهام خواهد شد.

سهامداران به دنبال صادرات محورها باشند

وی در آخر در جمع‌بندی خود گفت: هفته پیش‌رو هفته‌ای با نوسانات یکنواخت خواهد بود علیرغم کاهش هایی که پیش‌بینی می‌شود، در بازار صعودهایی نیز خواهیم داشت و این به خاطر شنیدن اخبار خوش در مورد اصلاح ساختار بانکی و حاشیه‌های مربوط به آن است. از سوی دیگر چون در بازارهای موازی همچون سکه، مسکن و دلار حرکت سریع و پر شتابی نداریم احتمال ورود نقدینگی به بازار بورس زیاد است اما سهامداران برای جلوگیری از ضرر باید پیگیر سهام هایی باشند که صادرات محور هستند.

  پیشنهاد من به سهامداران ورود به سهام های صادرات محور می باشد که این سهم ها اگر در کوتاه مدت بازدهی منفی داشته باشد ولی در بلند مدت می توانند منتفع باشند .

این گفتگو در روزنامه " اقتصاد برتر شنبه 30 شهریور 1398 منتشر شد 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
علی‌حیدری کیست؟ بیش از ۱۶۸۰ برنامه رادیو، تلویزیون، مقالات، تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های من به انگلیسی و فارسی از سال ۱۳۹۴ تاکنون در رسانه‌های معتبر زیر منتشر شده‌است: ایبِنا، باشگاه‌خبرنگاران‌جوان، رادیواقتصاد، رادیو جوان، ماهنامه‌دنیای‌سرمایه‌گذاری، بورس‌نیوز، خبرگزاری‌ایرنا، روزنامه‌قدس، روزنامه‌خراسان، روزنامه‌جهان‌اقتصاد، روزنامه‌شرق، روزنامه‌ایران، روزنامه‌جام‌جم، روزنامه‌شهروند، روزنامه‌میزان، روزنامه‌اصفهان‌زیبا، روزنامه‌دنیای‌اقتصاد، روزنامه‌رسالت، خبربورس، اقتصادانرژی، خبرگزاری‌دانشجو، صدای‌بورس، روزنامه‌فرصت‌امروز، تحلیل‌بازار، روزنامه‌اقتصادبرتر، اقتصاد۲۴، اقتصادآنلاین، روزنامه‌فرهیختگان، تسنیم، صنعت‌ومعدن، بازرگانان‌ایران، روزنامه‌ابتکار، روزنامه‌جهان‌صنعت، گسترش‌نیوز، مرکز‌بین‌الملل‌مطالعات‌صلح، موسسه‌آینده‌پژوهی‌جهان‌اسلام، چابک‌آنلاین، روزنامه‌اینترنتی‌فراز، خبرگزاری‌برنا، رکنا، اقتصادنگار، اکوایران، روزنامه‌صمت. ایسکانیوز، خبرآنلاین، اخبارصنعت، اکونومیست‌فارسی، تهران‌نیوز، راداراقتصاد، تابناک، نبض‌بورس، اخبارفولاد، راهبردمعاصر، پول‌نیوز، روزنامه‌شروع، تجارت‌نیوز، نبض‌بازار، اکسپورتنا، کارآفرین‌نیوز، وطن‌امروز، اخبارصنعت، جهان‌صنعت‌نیوز، ایرناپلاس، سپهرایرانیان و...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1725
  • افراد آنلاین : 4
  • بازدید امروز : 540
  • باردید دیروز : 381
  • بازدید هفته : 540
  • بازدید ماه : 10,768
  • بازدید سال : 84,383
  • بازدید کلی : 818,068
  • کدهای اختصاصی
    مترجم