loading...

علی‌حیدری

توقف رکود زنی ها علی حیدری کارشناس بازار سرمایه در خصوص تغییر قوانین پایه از سوی متولیان بورس با هدف کنترل و نظارت بر نمادهایی که با وجود زیان انباشته و زیان‌ده بودن از حباب قیمتی برخوردارند به

علی‌حیدری بازدید : 140 پنجشنبه 14 شهریور 1398 نظرات (0)

توقف رکود زنی ها

علی حیدری کارشناس بازار سرمایه در خصوص تغییر قوانین پایه از سوی متولیان بورس با هدف کنترل و نظارت بر نمادهایی که با وجود زیان انباشته و زیان‌ده بودن از حباب قیمتی برخوردارند به «جهان صنعت» گفت: نگرانی‌های مطرح شده در خصوص تغییر قوانین پایه در بازار فرابورس بحق بوده، اما با توجه به اینکه قانونی مبنی بر حمایت از سهامداران وجود ندارد اعتراضات شکل گرفته راه به جایی نخواهد برد.

 

وی در ادامه افزود: غالب شرکت‌هایی که در بازار پایه حضور دارند زیان انباشته داشته یا صورت‌های مالی آنها نشان از زیان‌ده بودن آنها دارد. بنابراین عقل حکم می‌کند سهامداران روی شرکت‌های زیان‌ده سرمایه‌گذاری نکنند البته در زمینه شرکت‌هایی که زیان انباشته دارند در صورت ارائه طرح‌های توسعه‌ای و عملکرد قابل دفاع می‌توان نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کرد .


این تحلیلگر بورس با تاکید بر اینکه قوانین اعلامی موضوع جدیدی نیست گفت: مدیریت فرابورس با این اقدام در تلاش برای شفاف‌سازی بوده اما قطعا روند اجرای این قوانین می‌تواند در اثر‌بخشی آن حائز اهمیت باشد.


حیدری گفت: آنچه باعث می‌شود تا در نمادهای این‌چنینی شاهد حباب قیمتی باشیم سیاست‌های غلط دولت به همراه تورم موجود بوده که به طور طبیعی و بدون هرگونه تغییری در عملکرد زمینه رشد قیمت دارایی‌ها را فراهم آورده است .


وی در پاسخ به اینکه احتمال ریزش بازار سرمایه در نتیجه ترکیدن حباب این نمادها‌ وجود دارد گفت: قطعا با ترکیدن حباب قیمتی این شرکت‌ها در بازار سرمایه نیز شاهد سقوط خواهیم بود اما شدت آن به میزان سقوط در بازار فرابورس نخواهد بود.


حیدری با اشاره به رکورد‌شکنی‌های صورت گرفته در چند روز اخیر گفت: تا بهمن‌ماه به دلیل تخلیه تورم احتمال خروج سرمایه از بورس و انتقال به بازارهای موازی همچون سکه و طلا وجود دارد و قطعا شاهد بازگشت رکورد‌شکنی‌ها خواهیم بود.
تر و خشک را با هم نسوزانید

این گفتگو در روزنامه جهان صنعت 13 شهریور 1398 منتشر شد 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
علی‌حیدری کیست؟ بیش از ۱۶۸۰ برنامه رادیو، تلویزیون، مقالات، تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های من به انگلیسی و فارسی از سال ۱۳۹۴ تاکنون در رسانه‌های معتبر زیر منتشر شده‌است: ایبِنا، باشگاه‌خبرنگاران‌جوان، رادیواقتصاد، رادیو جوان، ماهنامه‌دنیای‌سرمایه‌گذاری، بورس‌نیوز، خبرگزاری‌ایرنا، روزنامه‌قدس، روزنامه‌خراسان، روزنامه‌جهان‌اقتصاد، روزنامه‌شرق، روزنامه‌ایران، روزنامه‌جام‌جم، روزنامه‌شهروند، روزنامه‌میزان، روزنامه‌اصفهان‌زیبا، روزنامه‌دنیای‌اقتصاد، روزنامه‌رسالت، خبربورس، اقتصادانرژی، خبرگزاری‌دانشجو، صدای‌بورس، روزنامه‌فرصت‌امروز، تحلیل‌بازار، روزنامه‌اقتصادبرتر، اقتصاد۲۴، اقتصادآنلاین، روزنامه‌فرهیختگان، تسنیم، صنعت‌ومعدن، بازرگانان‌ایران، روزنامه‌ابتکار، روزنامه‌جهان‌صنعت، گسترش‌نیوز، مرکز‌بین‌الملل‌مطالعات‌صلح، موسسه‌آینده‌پژوهی‌جهان‌اسلام، چابک‌آنلاین، روزنامه‌اینترنتی‌فراز، خبرگزاری‌برنا، رکنا، اقتصادنگار، اکوایران، روزنامه‌صمت. ایسکانیوز، خبرآنلاین، اخبارصنعت، اکونومیست‌فارسی، تهران‌نیوز، راداراقتصاد، تابناک، نبض‌بورس، اخبارفولاد، راهبردمعاصر، پول‌نیوز، روزنامه‌شروع، تجارت‌نیوز، نبض‌بازار، اکسپورتنا، کارآفرین‌نیوز، وطن‌امروز، اخبارصنعت، جهان‌صنعت‌نیوز، ایرناپلاس، سپهرایرانیان و...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1725
  • افراد آنلاین : 3
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 652
  • بازدید هفته : 660
  • بازدید ماه : 10,888
  • بازدید سال : 84,503
  • بازدید کلی : 818,188
  • کدهای اختصاصی
    مترجم