loading...

علی‌حیدری

حبابی وجود ندارددر رابطه با ایجاد حباب در قیمت سهام شرکت‌ها علی حیدری تحلیلگر بازار سرمایه به «جهان صنعت» می‌گوید: آنچه در بازار سرمایه ایران وجود دارد حباب نیست بلکه عدم توانایی

علی‌حیدری بازدید : 108 سه شنبه 22 مرداد 1398 نظرات (0)

حبابی وجود ندارد
در رابطه با ایجاد حباب در قیمت سهام شرکت‌ها علی حیدری تحلیلگر بازار سرمایه به «جهان صنعت» می‌گوید: آنچه در بازار سرمایه ایران وجود دارد حباب نیست بلکه عدم توانایی سیاستگذار در تحلیل مسائل اقتصادی اصطلاحا حباب عنوان می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه اعلام حباب قیمتی از سوی مسوولان به نوعی سرپوش‌گذاری بر ضعف مدیریتی است گفت: اقتصاد ایران به صورت دستوری و در اتاق‌های در‌بسته تعیین شده و به مجری ابلاغ می‌شود. بنابراین آنچه هم‌اکنون در بازار سرمایه در حال رخ دادن است تبعات ناشی از افزایش تورم بوده که به واسطه اقتصاد بیمار و ضعف مدیریت صورت گرفته است.

حیدری با عنوان اینکه افزایش ارزش با رشد قیمت متفاوت است گفت: باید توجه داشت افزایش ارزش زمانی مطرح می‌شود که فرآیند توسعه‌ای ایجاد ارزش افزوده کرده است اما رشد قیمت ناشی از تبعیت از تورمی است که در اقتصاد کشور حاکم بوده و قیمت‌ها را در هر بازاری دستخوش تغییر می‌کند.
این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به اینکه آیا افزایش قیمت سهام به ویژه در نمادهای کوچک با هدف جذب نقدینگی‌های سرگردان که از سایر بازارهای سرمایه همچون ارز و طلا دلزده شده‌اند صورت می‌گیرد تاکید کرد: در هنگام رکورد تورمی سهم‌های کوچک فارغ از اینکه ارزش واقعی داشته باشند با هدف حفظ ارزش دارایی سرمایه‌گذاران خریدرای خواهند شد و قطعا با توجه به میزان تورم با رشد همراه می‌شوند.
حیدری گفت: آنکه گفته می‌شود حضور دلالان به افزایش حباب در سهم‌ها دامن زده است به نظر می‌رسد توجیه غیر‌علمی بوده چرا که سفته‌بازی از الزامات اقتصاد به ویژه در بازار سرمایه محسوب شده و اگرچه حضور دلالان می‌تواند به هیجانات بازار دامن زند اما با توجه به اینکه حبابی ایجاد نشده نقشی در شکل‌گیری آن نخواهند داشت.

این گفتگو در روزنامه جهان صنعت در تاریخ 20 مردادماه 1398 صفحه 5 منتشر شد

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
علی‌حیدری کیست؟ بیش از ۱۶۸۰ برنامه رادیو، تلویزیون، مقالات، تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌های من به انگلیسی و فارسی از سال ۱۳۹۴ تاکنون در رسانه‌های معتبر زیر منتشر شده‌است: ایبِنا، باشگاه‌خبرنگاران‌جوان، رادیواقتصاد، رادیو جوان، ماهنامه‌دنیای‌سرمایه‌گذاری، بورس‌نیوز، خبرگزاری‌ایرنا، روزنامه‌قدس، روزنامه‌خراسان، روزنامه‌جهان‌اقتصاد، روزنامه‌شرق، روزنامه‌ایران، روزنامه‌جام‌جم، روزنامه‌شهروند، روزنامه‌میزان، روزنامه‌اصفهان‌زیبا، روزنامه‌دنیای‌اقتصاد، روزنامه‌رسالت، خبربورس، اقتصادانرژی، خبرگزاری‌دانشجو، صدای‌بورس، روزنامه‌فرصت‌امروز، تحلیل‌بازار، روزنامه‌اقتصادبرتر، اقتصاد۲۴، اقتصادآنلاین، روزنامه‌فرهیختگان، تسنیم، صنعت‌ومعدن، بازرگانان‌ایران، روزنامه‌ابتکار، روزنامه‌جهان‌صنعت، گسترش‌نیوز، مرکز‌بین‌الملل‌مطالعات‌صلح، موسسه‌آینده‌پژوهی‌جهان‌اسلام، چابک‌آنلاین، روزنامه‌اینترنتی‌فراز، خبرگزاری‌برنا، رکنا، اقتصادنگار، اکوایران، روزنامه‌صمت. ایسکانیوز، خبرآنلاین، اخبارصنعت، اکونومیست‌فارسی، تهران‌نیوز، راداراقتصاد، تابناک، نبض‌بورس، اخبارفولاد، راهبردمعاصر، پول‌نیوز، روزنامه‌شروع، تجارت‌نیوز، نبض‌بازار، اکسپورتنا، کارآفرین‌نیوز، وطن‌امروز، اخبارصنعت، جهان‌صنعت‌نیوز، ایرناپلاس، سپهرایرانیان و...
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1725
  • افراد آنلاین : 2
  • بازدید امروز : 221
  • باردید دیروز : 381
  • بازدید هفته : 221
  • بازدید ماه : 10,449
  • بازدید سال : 84,064
  • بازدید کلی : 817,749
  • کدهای اختصاصی
    مترجم